27 Ağustos 2008 Çarşamba

BAHAR PASTASI VE ADRASAN MUCİZESİ


Bir kaç sene önce tatildeyken bir tur otobüsü görmüştüm. İçinde orta yaşlı, hatta ortayaş üstü bir grup vardı. Oldukça keyifli ve mutlu görünen bu insanların eski okul arkadaşı olduklarını ve her sene böyle toplanıp birlikte tatil yaptıklarını öğrendiğimde onlara hayranlıkla bir kez daha baktığımı hatırlıyorum. Gerçekten uzun yıllar önce yaşanmış okul arkadaşlığını senelerce sürdürmek ve her sene güzel bir tatille paylaşımlara yenilerini eklemek mümkün müydü?.. O zaman bu gruba gıpta etmiştim.

Ve ben de işte böylesi gıpta edilecek bir tatilden döndüm...Günlerdir yazmayışımın, daha doğrusu yazamayışımın, yorumlarınızı cevaplayamayışımın sebebi de bu muhteşem tatil.

Üniversiteden sınıf arkadaşlarımızla seneler sonra bir araya gelip buluştuğumuzda bir sonraki buluşmayı Antalya'da yaşayan arkadaşlarımız için Antalya'da yapalım fikri, bir anda birlikte bir tatil yapalıma dönüştü...

Bizim bölümde 3. sınıfın bitiminde sınıfça bir teknik gezi yapılır, genellikle (ve hatta özellikle:))) sahil kesiminde 7-8 yer gezilir ve inceleme, gözlem, araştırma ve öğrenmenin yanında tüm sınıfça güzel de bir tatil yapılır (bölümü merak edenler için hemen belirteyim, Peyzaj Mimarlığı). Mezuniyetten 16 yıl sonra (yaşım mı ortaya çıktı ne:-)) sınıfın tamamı olmasa da tahminimizden daha kalabalık, farklı şehirlerden, hatta yurdışından gelip katılanların olduğu bir grupla inceleme, öğrenme kısmından arınmış tamaaamen eğlence odaklı bir tatil yaptık.

Bu sayede senelerdir adını duyduğum ama gidemediğim Adrasan'ı da görmüş oldum. Gördüm demek Adrasan için yeterli değil aslında...Hayatımda girdiğim en muhteşem denize sahip, küçük otellerin yeşile gömülü olduğu bir koy Adrasan. Sakin bir tatil beldesi... en azından biz çoluk çombalak gidene kadar öyleydi:-)))




Yaşları birbirine yakın çocuklarımızın da iyi anlaşmasıyla hep birlikte harika bir tatil yapıp bunu her sene tekrarlamaya karar verdik. Seneye daha kalabalık olacağımıza şüphe yok.

Öyle çok şey birikmiş ki, anlat anlat bitmeyecek gibi...Mesela bu güzel tatil sonrası Antalya'da sevgili Evren'le (birdilimdüş.blogspot.com) ve eşiyle tanışma fırsatı da buldum. Evrenciğim bizi evinde ağarladı ve blogundan takip ettiğimiz lezzetlerin de bizzat tadına bakmış oldum :-))))


Bu arada beni çok heycanlandıran ve keyif veren bir gelişme oldu...Daha önce de bu blogu açmanın hayatımda farklı açılımlara vesile olduğundan bahsetmiştim ama sizlerle paylaşmak için hayata geçmesini bekledim ve sonunda gerçekleşti. Ne mi??? biraz tahmin yürütün bakalım bilebilecek misiniz:-)))) Var mı tahmin yürüten?...Zira cevabını bir sonraki yazıya saklayıp pastaya bağlamak istiyorum artık:-)))))


Bu pastayı yapalı bir kaç ay oldu aslında ama ancak yayımlamayabildim. Dolayısıyla bahar pastası yaz sonu pastası oldu:-))

Eşimin Kuzeni Nurcan abla, evinde misafir edeceği arkadaşları için sipariş vermişti bu pastayı. Sevgili Sibel'in büyük yardımlarıyla çok kısa sürede hazırlayıp misafirlere yetiştirdiğimiz pastanın içi damla çikolatalı. Pandispanyası her zaman kullandığım tarif, tarife buradan ulaşabilirsiniz. Kreması için Gülbahçesi pastasında uyguladığım tarifi kullandım.



Misafirler beğenmişler, ya siz?...

15 yorum:

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Sibelciğim böylesi muhteşem bir pasta beğenilmez mi...

Gerçekten tam bir bahar pastası, ellerine sağlık...

Adrasan benim de en çok görmek istediğim yerlerin arasında... Keyifli bir tatil geçirmene sevindim...

Sevgiyle...

ayseyaman dedi ki...

Sibelcim ben de çok beğendim ellerine sağlık..Senin kaplamalarin da gün geçtikçe güzelleşiyor..
Tatilde okul arkadaşlarınla da buluşman ne güzel, gıpta etmemek elde degil :)
Sevgiler gönderiyorum canım

Bir Dilim Düş dedi ki...

Sibelciğim pasta gerçekten harika olmuş, kaplaması, çiçekleri çok özenilmiş belli.

Tatilinizin güzel geçmesine çok sevindim özellikle de bizi kırmayıp geldiğiniz için daha da mutlu oldum. İkizlere ve eşine selamlar ve sevgiler,

Tekrar bekliyoruz.

Evren

Selcen Şenocak dedi ki...

Sibelciğim Çok güzel bir tatil olmuştur eminim arkadaşlarınla her yıl buluşman dileğiyle :), Evren ile buluşmanıza da çok sevindim ne iyi olmuş ama biz görüşemedik:(

Pasta ise çokkkk güzel ellerine sağlık,

Seni çok heyecanlandıran keyif veren gelişmeeeeee:) Peyz. Mimarlığını bırakıp pasta üzerine bir yermi açıyorsun:)))) sadece tahminnnnn:)
Bir sonraki yazıyı çok merak ediyorum çabuk ol öptüm.

Sevgiler...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Sevgili Sibel pasta tek kelimeyle harika,eline sağlık,çok güzel olmuş,sülemelere bayıldım.gezi de harika olmuş,dostlarla buluşmak nasıl da keyfilidir.sevgiler canım

Betül İnce dedi ki...

Sibel'ciğim,

Sen de hoşgeldin. Eh ben de bazen likörleri kapıp pastalara gelirim belki. Yİne müthiş ne diyeyim, ellerine sağlık. En kısa zamanda görüşmek üzere. Öpüyorum.

Adsız dedi ki...

sibel o kadar güzel bir yazı olmuş ki neler yazsam nasıl toparlasam bilemedim.inşallah ömür boyu tekrarlarsınız bu güzel buluşmaları pastan harika olmuş ellerine sağlık sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

sibelcigim pasta muhtesem olmus canim ciceklerle bahari mujdeliyor sanki ellerine saglik.
bol bereketli hayirli ramazanlar diliyorum.
kucak dolusu selam ve sevgiler.

muko dedi ki...

ne güzel sevindim sizin adınıza çok güzel geçmiş belli tatiliniz ee eski arkadaşlarla olunca daha bir keyifli olmuştur..

pastaya diyecek söz yok elleirne sağlık arkadaşım..

sevgilerle

Adsız dedi ki...

slm blogları dolaşırken sizin bloğa rastladım ama kolay kolay ayrılamadım pastalarınız,tarifleriniz,anlatımınız çok güzel.Hatta bir tarfinizi aldım bile:)Şimdi yapmaya gideceğim:)Sizi arkadaş listeme eklemek istiyorum izin verirseniz.Sevgilerle
http://dnaharikasi.blogspot.com

şengül dedi ki...

sibel okurken çok heyecanlandım neden mi senin yıllar önce hayranlıkla bakıp arkadş gurubuna yıllar sonra sizlerin de gitmesi çok güzel bir olay hele resimler çok güzel
pasta harika olmuş beğenilmeyecek gibii değil gerçekten canım hayırlı ramazanlar

Disalce dedi ki...

sibelcim eski arkadaşları görmek ne kadar güzeldir kimbilir...bende görmeyi çok isterdim şahsen ama nerdeee....

pastan harika görünüyor...ellerine sağlık......

hayırlı ramazanlar canım...

meleginmarifetleri dedi ki...

Sibelcim bende beğendim pasta çok güzel görünüyor ellerine sağlık.
Eh tatilde bukadar heyecanla anlattığına göre çooook harika geçmiş ne güzel.
Öpüyorum hayırlı ramazanlar bay.

Hülya dedi ki...

Sibel'ciğim,
Çok güzel olmuş pasta ellerine sağlık.
Resim gibi..

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Sibel'ciğim,

Şimdi mezun olma senesi ve yaş bağlantısına hiç değinmeyeceğim:)) Zira benim için de derin bir acıdır:)))) Ama arkadaşlarla tatil fikri müthiş..

Pasta ise harika görünüyor, gerçekten bahar gibi olmuş, ellerine sağlık canım,

Sımsıcak sevgiler....

instagram hesabım: @serzincan

Related Posts with Thumbnails