7 Eylül 2008 Pazar

İLK ÇİKOLATA DENEMELERİ VE GANAJLI PASTA


Bir heves gidip Tchibo'dan aldığım çikolata eritme makinesi kolum kırılınca hiç kullanılmadan aylarca mutfak dolabını beklemişti. Nihayet onun da sırası geldi. Enişkonun doğum gününü fırsat bilip uzun zamandır denemek istediğim çikolata kaplamalı pastayı denedim.
Aslında bir çok ganaj tarifine ve tanımına baktım önce. Ganaj çikolatanın süt ile yumuşatılmasıyla elde edilen bir iç dolgu malzemesi, pastanın üzerini kaplamak için kullanılan şekline ise glaze deniyormuş. Aradaki fark, glazenin ganajın iyice soğumadan önceki hali, yani daha sıvı olması. Bu açıdan bakıldığında benim pasta ganajlı değil aslında , çünkü iç dolgu kreması olarak her zaman yaptığım pastacı ktemasını kullandım:-)))


Pastaya geçmeden önce pastanın süslemesinde kullanmak için dayanamadığım bir lezzet olan çikolatayı hazırladım. Bunun için sütlü kuvertür çikolata kullandım. Benim makinede erittiğim çikolatayı dilerseniz siz de benmari usulü eriterek hazırlayabilirsiniz.

Önce çikolata hakkında birazcık araştırma yaptım. Her ne kadar çikolatayı sıfırdan imal edecek olmasam da fazla bilgi göz çıkarmaz...

Merak etmeyin, çikolatanın ham maddesi kakaoya kadar inmeyeceğim, sadece yararlı olacağını düşündüğüm bir kaç not...

Çikolatanın saklama koşulları 20-22 derecedir. Çok sıcak ve çok soğuk şartlarda bekletildiği takdirde formunda bozulma meydana gelir. Kesinlikle buzdolabında muhafaza edilmemelidir. Nem ise çikolatada biyolojik bozulmaya sebebiyet verir, bu nedenle ideal nem oranı % 60-65 dir. Çikolata çabuk koku alır. Bu yüzden çikolatanın kokulu ortamlarda bulunmaması gerekir. Çikolatanın erime ısısı 32 derecedir.

Çikolata yapımında temperleme adı verilen bir işlem yapılırmış, bu işlemle kakao yağına uygun kristal yapı verilerek, çikolataya sertlik, ideal kırılma, parlaklık, uygun muhafaza koşullarında beyazlamama özellikleri kazandırırmış, bu işlemi elle yapmak da, sıcaklığı 27 dereceye inene kadar çikolatayı bir nevi karıştırma işlemi...
Ben de tamamen eriyen çikolatayı kalıplara dökmeden önce çırpma teliyle karıştırarak soğuttum. Kalıplara döktüğüm çikolatayı biraz daha soğuyana kadar bekletip sonra iyice donması için dolaba koydum. Çikolatanın donması için 1-2 saat beklerseniz kalıplardan hiç zorlanmadan ve şekli bozulmadan çıkartabilirsiniz.


Pasta üstü için çikolatalarımız donarken pastamızı hazırlayabiliriz.
Akışkan haldeki soğumuş çikolatayı pastanın üzerine dökerek spatula yardımıyla kaplıyoruz, üzerini çikolatalarla ve renkli kremşantiyle süslüyoruz
Afiyet olsuuuuun.

33 yorum:

hdidem95 dedi ki...

ellerinize sağlık çikolatalarda pastada nefis olmuş sevgiler

Adsız dedi ki...

iyi ki ilk denemen bundan sonrakiler kimbilir nasıl güzel olacak

ellerine sağlık
harikaaaa

sevgilerr sibelcimm

Betül İnce dedi ki...

Sibel'ciğim,

Döktürmüşsün yine,süper pasta ve şık şık çikolatalar, ellerine sağlık. Kalıplar da süper, ben de canım sıkıldıkça çikolataları şekilden şekile soktuğum için kalıpsızlık sorunum var.
Bayıldım bu görüntülere.

Öpüyorum.

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

çok muhteşem olmuşlar canım..hazırları bile bu kadar güzel değil yani..emeklerine sağlık..dayanılmaz bir görüntü ve lezzeti var çikolatanın..çok fazla zaafım var bu konuda kendimi durduramıyorum malesef:))

sevgilerimle

elma şekeri dedi ki...

Ellerine saglik canim
Sevgilerimle.....

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Merhaba canim,

Ellerine saglik muhtesem muhtesem inan soz bulamiyorum sahane.

Hayirli ramazanlar canim,sevgiyle.

PASTASEHRİ dedi ki...

Sibelciğim tatilden yeni döndüm o yüzden sorunu ancak cevaplayabiiyorum. ben eritmelik çikoltaları yurtdışından getirttim maalesef.Çünkü Türkiyede helede Ankarada bunları bulmak imkansız bulursan bile en az 5 katı daha pahalı zaten.
seninkiler 10 yaşındalar demek ne kadar zoru aşmışsın. tebrik ederim seni.
pastaların çok şıklar. özellikle aşağıdaki çiçeklerle bezenmiş olanı çoook güzel.
bende sana sorayım hemen mektubumu bitirmeden : ))
resimlerin üzerine yazdığın blog adını nasıl yapıyorsun ?

Selcen Şenocak dedi ki...

Sibelciğim harikasın :) çok güzel pastalar yapıyorsun maşallah bende bayıla bayıla bakıyorum resimlerine ellerine sağlık canım.

Sevgiler...

Bir Dilim Düş dedi ki...

Sibelciğim inanılmaz şık bir pasta olmuş, bayıldım ben!!! Hele de çikolatalar çok şık olmuşlar. Kremalı pastaya şeftaliyi ben de çok yakıştırıyorum. Ellerine, kollarına, emeğine sağlık canım!!!

Sevgiler,
Evren

sibellebutikpasta dedi ki...

Hepinize ziyaretiniz ve yorumlarınız için teşekkür ederim.

Betül İnce dedi ki...

Sibel'ciğim,

Bence de en kısa zamanda toplaşalım.
Bu arada teşekkür ederim güzel düşüncelerin için.
Desene depodan oyuncakları çıkarmam gerekecek, neyse ki çikolata setini göndermemiştim eritme kabı ufak da olsa işe yarıyor.
Tekrar baktım da pasta ve çikolatalara yine bayıldım.

Öpüyorum.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Sevgili Sibel ellerine sağlık,pastan harika ve çok şık görünüyor.bol çikolatalı,tam benlik:-)))sevgilerimle...

hdidem95 dedi ki...

merhabalar canım damla sakızını sormuşsun evet pişirirken diğer malzemelerle birlikte atıp pişiriyorum ısındıkça süt eriyor içinde çokda güzel oluyor sevgiler

Hülya dedi ki...

Sibel'ciğim,
Bayıldım pastana, bir görüştüğümüzde soracağım çok şey olacak sana...
O kuyruklu yıldızların üzerindeki yazıları nasıl oluşturdun ,sorulardan birisi sadece...
Sevgi ile kal

Gönül dedi ki...

hayatım harika olmuş ellerine sağlık bayıldım o çikolatalara hele:)) sevgilerimle öpüyorum

Lezzet Gemisi dedi ki...

ay inanmıyoruuumm. süper olmuş sibelcimm. valla helal olsun. ellerine, emeklerine sağlık. bereketli iftarlar diliyorum. sevgiler.....

Yaren dedi ki...

Sibel ablacim cok güzel olmus,hele o süs cikolatalar ne kadar harika görünüyor.Ben hazir aldin sandim.Ellerine saglik.Ayirca cikolata hakkinda verdigin bilgileri icinde cok tesekürler.Enisteninde dogum günü kutlu olsun.Sevgiyle kal.

İlker Ergin dedi ki...

Ah çikolata,vah çikolata diyorum canım.Başkada yorum yapmaya gerek duymuyorum canım.
Bitane arkadaşım benim güzel yorum ve dileklerin için çok teşekkürler.Bana olan dileklerine inşalla beraber ulaşırız canım.Seni çok çok öpüyorum.Sevgiler:)))

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, emeklerine saglik cikolatali pastan harika, nefis bir tad olsa gerek, dogum günü sahibi de cok sansliymis yani, selamlar...

pelince dedi ki...

Bu nasıl ilk deneme,pasta ve süsleme şahane olmuş..:)Ellerine ,emeğine sağlık..

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Çok şık bir pasta olmuş Sibelciğim ellerine kollarına sağlık... Ben daha ganajla pastayı sıvamayı beceremezken senin yaptıklarını hayranlıkla izliyorum...

Sevgiler...

MMO dedi ki...

Sibelcim,
Çok güzel olmuş çikolataların ve pastan. Bence de şeftali kremalı pastalara çok yakışıyor. Ellerine sağlık. :)
Bu arada çikolataların üstündeki o altın renkli desenler nasıl çıkıyor? Çok şık görünüyorlar.
Görüşmek üzere canım..
Sevgiler :)

meleginmarifetleri dedi ki...

Canım blogşörüm nerelerdesin ya hiç gelmez oldun. Önce bi sitem edeyimde sonra pastaya geçeyim:)
Pastaya gelice harika olmuş süslemeler de harika ellerine sağlık canım öpüyorum bay

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Canım, ben,senin blogu uznca bir süredir görüntüleyemiyordum, google'den adın ve soyadınla aradım, buldum!
Pastan çok çok nefis olmuş, çok profewsyonelce yapılmış görünüyor, ağzımın suyu aktı, ne olacak şimdi?
Sana kavuştum ya çok şükür!
Kucak dolusu sevgiler!

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sibelciğim, benim adımı arkadaşlar listesinden çıkarmışsın! :(((

sibellebutikpasta dedi ki...

Sevgili arkadaşlarım öncelikle güzel yorumlarınız için tekrar teşekkür ederim. Bir süredir sağlık sorunlarıyla uğraştığımdan ne blogumu güncelleyebildim ne de sizleri ziyaret edebildim, bunun için hepinizden özür diliyorum kafamı toparlar toparlamaz en kısa zamanda telafi edeceğim söz.
Hülyacığım ve Pınarım, çikolataların üzerine desen ve yazı çıkarmak için özel hazırlanmış kalıplar var ( yani maharet kalıplarda ben de değil:-))
Sevgili Burçak adını çıkartırmıyım hiç, blog şablonunu değiştiriken malesef böyle bir iki aksaklık olmuş, affet lütfen , ismini hemen ekledim:-)))
Herkese sevgiler...

MMO dedi ki...

Sibelciğim öncelikle çok geçmiş olsun. :(
Umarım ciddi bir şey yoktur..

Canım,ben sobelendim, seni de sobeledim, aklında bulunsun. :)

Çok öpüyorum.. Tekrar geçmiş olsun canım..

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım merhabalar artık buralardayım.Ozledım senı.Ellerine sağlık .Optum

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Sevgili Sibel kandilin mübarek olsun canım.sevgilerimle...

Lezzet Gemisi dedi ki...

Yağmur yüklü bulutlar gibi gelen, eteğindeki hayır cevherlerini başımıza boşaltan bu mübarek gecede dualarınız kabul, ameliniz makbul, Allah'ın selameti üzerinize olsun. Kadir Geceniz kutlu olsun.

Sevil Şahin dedi ki...

Kadir Gecesi değer gecesidir, Allah tarafından değerli kılınmış bir gecedir. Kadir Gecesi bin aydan daha hayırlıdır. Bu gece bir ömürden daha hayırlıdır. Ellerin açıldığı, gözlerin dualarla yaşardığı, kalplerin okşandığı Kadir Gecesinde bütün insanların günahlardan uzaklaşıp tövbelerinin kabul edilmesini niyaz ederiz. Allah tüm inananları iman yolundan ayırmasın. [sevil :=))]http://birdemliksohbet.blogspot.com

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Her geldigimde bu pastayi gordukçe içim gidiyor,sen acele bu resmi degistir,yoksa yakinda çikolata krizine gire bilirim:))

Kadir geceniz mubarek...dualariniz kabul olsun insallah...opuyorum seni...sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

sevgili sibel
blogundaki tum tarifler muhtesem bayildim hangisine bakacagimi sasrdim acikcasi ellerine emekklerine saglik canim .
izninle lezzet ustalari linkime eklemek istiyorum.
guzel tariflerin takipsiiyim.

İYİ BAYRAMLARR

SELAM VE SEVGİLER.

instagram hesabım: @serzincan

Related Posts with Thumbnails