27 Kasım 2008 Perşembe

ÇİKOLATA DUVARLI GANAJLI PASTA


Haftasonu tatiline çeyrak kala yine bir doğumgünü pastasıyla merhaba...Bu seferki pasta ablacığım için yapıldı. Uzun zamandır çikolata duvarını denemek istiyordum, fırsat bu fırsat deyip ablam için hazırladığım pastada deneyiverdim. Çabuk verilmiş bir karar, hızla yapılmış bir deneme olmasına rağmen sonuç hiç de fena olmadı:-)))



 Çikolata sevenler için harika bir tercih.Bu arada 1-2 hafta önce müdavimi olduğumuz Çatı Mantı'nın sahibi Fatma hanım benden arkadaşlarının evlilik yıldönümü için sürpriz bir pasta yapmamı istemişti. Akşam söylediği pastayı ertesi güne isteyince onu kıramadım ve hararetle çalışıp pastayı istediği zamana yetiştirdim. Ama bu koşturmada pastanın fotoğrafını çekmeyi unutmuşum:-((( Bu yüzden yayımlayamıyorum, Fatma abladan özür diliyorum. Onun yerine arkadaşlarım geldiğinde onlara hazırladığım ganajlı pastayı yayımlayayım :-)))))))


Bu pasta da üniversiteden arkadaşlarım için yapılmıştı:-)))

Farklı damak zevkine uygun olsun diye yarısı muzlu, yarısı şeftalili ( şeftali mi kaldı diyeceksiniz biliyorum ama bu pasta şeftali zamanından kalma :-))) bekleye bekleye ancak bu güne yayımlamak kısmet oldu, baktım bir tarif ekleyip bir hafta ekleyemez hale geldim ekledim mi çifter çifter ekliyorum artık:-))))))
Pastayı katlandırıp kremamızı koyduktan sonra üzerini ganajla kaplayıp, süslüyoruz.

Pastanın kenarını çikolata duvarıyla kaplayabileceğiniz gibi erittiğiniz beyaz kuvertür çikolatayı krema gibi kullanarak da süsleyebilirsiniz


Bol çikolatalı afiyetli bir hafta sonu dileriiiiimmm.



29 yorum:

SARI PAPATYALAR dedi ki...

ne güzel olmuş bu pasta ebru gibi ellerine sağlık

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Sibel'ciğim harika olmuş pastaların... Ağzımın sularının akmasına engel olamıyorum :)

Ah şu kilo alma korkusu olmasa da rahatça yiyebilsek...

Ellerine sağlık canım... Sımsıcak sevgiler...

sevdamavisi dedi ki...

Sibelciğim,
nefis pastalar yapmışsın yine ellerine sağlık. sevgiler.

zarpandit dedi ki...

keske bize yakın oturuyor olsanda sana gelsem dedim bloga bakar bakmaz.. :(

İlker Ergin dedi ki...

Bu şekerim yahu,çikolata komasına girdim valla.Süper olmuş canım.Ellerine sağlık.Bayram planları belli oldumu canımcım.Bak bekliyorum.Tatil uzun geliverin ailecek.Çok çok öpüyorum canım.Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Sibel'cim
pastalar çok güzel olmuş canım
ellerine sağlık.Bu üniversite arkadaşları bizimkiler mi?Onlara böyle güzel pastalar mı yaptın .Valla Ankara'ya gelip senin pastalardan yiyeceğim.Canım ablacığının da doğum günü kutlu olsun.Bartu'yu pelin'i öp.Bu arada Nazım!a da selamlar.

Betül KAVAL dedi ki...

Pastalar harika sibelcim ellerine sağlık.. yiyenlere de afiyet olsun.

sevgiler

PASTASEHRİ dedi ki...

Sibelciğimm çok güzel olmuş .ilk yapışına rağmen çikolata bandı dörtdörtlük. bir şey soracağım alttaki pastanda da var helezonları beyaz çikolata ile mi yaptın krema mı ?

sibellebutikpasta dedi ki...

Hepinize güzel yorumlarınız için teşekkür ederim. İlkercim bu sefer İstanbul yolu gözükmüyor, inşallah yarıyıl tatiline...
Ayşegülcüğüm, evet, bu arkadaşlar o arkadaşlar:-)))Gel diyoruz sana da gelmiyorsun, senden önce bayramda ben Antalya'ya geleceğim sanırım:-)))
Fundacım desenleri beyaz kuvertür çikolata ile yaptım canım.

Gönül dedi ki...

hayatım ellerine sağlık harika pastalar yapıyorsun bebişim....sevgilerimle öpüyorum

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım ne guzel bır pasta boyle ellerıne saglık.Bayramını en ıçten dıleklerımle kutluyorum.Kocaman optum canım...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Canım iyi bayramlar diliyorum.sevgilerimle...

Feyza Fidan dedi ki...

Sibelcim,
senin ve tüm sevdiklerinin bayramı kutlu olsun,
Sevgiler...

şengül dedi ki...

sibel ellerine sağlık canım pastaların her biri diğerinden güzel olmuş
Bayramın kutlu olsun bütün sevdiklerinle birlikte canım.

Lezzet Gemisi dedi ki...

Yüreğiniz umutlu, umutlarınız atlı, sevdanız kanatlı, mutluluğunuz katlı, sofranız tatlı, mekânınız tahtlı, ömrünüz bahtlı olsun. Kurban Bayramınız Mübarek Olsun...

HULYA dedi ki...

Canım Hayırlı Bayramlar diliyorum.Sevdiklerin ve seni sevenlerle birlikte her günün bayram sevincinde geçsin inşallah.Sevgiler

Betül İnce dedi ki...

Sibel'ciğim,

Sevdiklerinle beraber mutlu, sağlıklı ve neşeli bir bayram geçirmeni dilerim.

Sevgilerimle.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Sevdiklerin ve sevenlerinle birlikte unutamayacağın bir bayram geçirmeni dilerim. İyi bayramlar!!!

Sevgiler,
Evren

keskinli dedi ki...

hayirli huzurlu bol bereketli bir bayram dilerim sevgiler

Neşeli Sesler dedi ki...

Canım,
Mutlu huzurlu bayramlar diliyorum
Sevgilerimler...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Sevgiyle sevdiklerinle nice güzel bayramlara..Kurban bayramın kutlu olsun...

Hülya dedi ki...

Sibel'ciğim
Pastalar harika görünüyor.
Bu pastalar güzelliğinde, sevdiklerinle birarada mutlu bayramlar diliyorum.
Sevgiler

PASTASEHRİ dedi ki...

Canım çok teşekkürler cevabın için..iyi bayramlar

Yaren dedi ki...

Sibel ablacim senin ve ailenin kurban bayramini yürekten kutlar daha nice güzel bayramlari tüm sevdiklerinle gecirmeni dilerim.Öptüüüm:)

Adsız dedi ki...

Hayirli bayramlar.

Adsız dedi ki...

merhabalar,

oncelikle gercekten ellerinize saglik,bu muhtesem gorunumlu pastalar icin.bir sorum olacak benim,siz masaallah usta oldugunuz icin fazla detaya gerek duymadan anlatmissiniz ama ben pasta islerinde cok yeniyim.bu pastada bant ksimini anladim ama ust kisimdaki ebru tarzi suslemenin nasil yapildigi hakkinda biraz bilgi verebilir misiniz ? ganajla kaplamak demissiniz ama ganajin nasil yapildigi ve kaplama olayini nasil yaptiginizi anlayamadim acikcasi...

cok tesekkurler...

sibellebutikpasta dedi ki...

Sevgili Mavera, ganaj ve çikolota ile ilgili bilgileri daha önceki postlarda yayımladığımdan her pastada tekrarını yapmadım... Uzay Yolu isimli pastaya tıklarsan (http://sibelintarifdefteri.blogspot.com/2008/09/ilk-ikolata-denemeleri-ve-ganajli-pasta.html)orada hem pandispanya, hem dolgu kreması hem de ganaj kaplamanın tarifini bulabilirsin...
Sevgiler

Adsız dedi ki...

tekrar merhaba Sibel hanim,

link icin cok tesekkurler,gercekten cok faydali oldu benim icin.bu hafta bu pastayi deneyecegim de denemeden once son bi soru daha soracagim.ust kisimdaki ebru suslemesi hakkinda,once beyaz cikolatadan ganaj hazirlayip doktunuz daha sonra kakaolu cikolata ile helezonlar cizip sekil verdiniz degil mi ?

cok tesekkurler...

sibellebutikpasta dedi ki...

Evet, beyaz ganajı döküp üzerine kakaolu ile daireler çiziyorsunuz sonra kürdan yardımıyla çizerek şekillendiriyorsunuz...Şimdiden afiyet olsun...

instagram hesabım: @serzincan

Related Posts with Thumbnails