3 Ocak 2009 Cumartesi

KARDANADAM AİLESİ YILBAŞI PASTASI

Bugün Ankara yine karlar altında. Bütün gece yağan kar ile sabah heryer bembeyazdı...Şeytan bırak sınavlarını falan, sal çocukları bahçeye, yılbaşı pastasının üstündeki kardanadamları bahçeye yapsınlar dedi...Şeytana uydum mu peki?...Uydum, ama azıcık çalıştıktan sonra:-)))Daha önce de yazmıştım, karın tuhaf bir enerjisi var diye...Bundan mıdır bilinmez daha bi duygusal oluyorum kar yağdığında...Dün akşamdan beri ara ara ekmek parçalarını ufalayıp balkonumdan serpiştiriyorum, birazı balkona birazı bahçeye...Kısa süre sonra hiç kırıntı kalmıyor. Siz de yapın bunu, kar altından yiyecek bulmaya çalışan kuşlar kısa sürede balkonunuzu tertemiz, kırıntısız bırakıyor, merak etmeyin...
Bir ara kızım "annnee çabuk geeell ama yavaaş" diye bağırdı. Çabuk ama yavaş...Ne olduğunu anlamak için gittiğimde ben diyim 10 siz diyin 20 serçeyi kızımın penceresindeki demirlere konmuş buldum (yavaş gürütü yapma anlamındaymış:))) Çok güzel bir görüntüydü ama akıl edip de fotoğraflarını çekmemişim :-(
Fotoğraf çekme konusunu bir türlü bir düzene sokamadım, görüldüğü üzere yılbaşı pastamızın da doğru dürüst bir fotoğrafını çekememişim...Ya ışık uygun değil, ya arka fon...Hep aceleden bunlar...Aslında sizlerle paylaşacaklarım arasında pastayla birlikte bir de "kurabiye ev" vardı. Çatısında bonibonlar, royal icingle yapılmış süslemeleri olan bir ev.Hansel ve Gratel masalındaki gibi...Ne yazık ki fotoğraflanana kadar başına ufak bir kaza geldi ve buuumm. Ev dağıldı tarifi kaldı yadigar...Biz parçaları yedik, valla tadı güzeldi:-))))
Eveeet artık gelelim yılbaşı pastamıza...Bu pastayı yaparken müthiş keyif aldım. Bu sene dışarı çıkıp kardan adam yapamamıştım henüz ama şeker hamurundan kardan adamları yaparken de en az o kadar eğlendim.
Pastayı kızım sipariş verdi...Ya noel babalı ya da kardan adamlı olacakmış...Her yer noel babalarla doluyken ben biraz daha bize özgü olan, çocukluğumdan kopup gelen anılarla kardan adam ailesi yapmayı tercih ettim. Aslında iki çocuklu bir aile olacaktı, aynı bizim gibi, ama başka hazırlıklara da vakit kalsın diye 3 kişilik bir aileyle yetindim. Ailecek şeker hamuru kaplı pastadan ziyade ganaj kaplı pastaları tercih ediyoruz. Bu yüzden pastayı ganjla kaplayıp kremadan karlar yapmayı tercih ettim.Bir yıl daha yerini yenisine bırakırken bu aralar çok beğendiğim bir sözü hatırlatmak istiyorum; ne dilediğine dikkat et, gerçek olabilir.
Not: Edacığım özgür şef başlıklı yazının son satırını okudum:-)) Azcık daha sabret yakında kurs haberi gelecek;-)

19 yorum:

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Canım, pastan enfes olmuş! Blogunun düzenine de bayıldım, her seferinde aşıyorsun kendini! Tebrikler benim canım arkadaşım!
2009'da, şans, mutluluk, keyif, sağlık peşinizi bırakmaması dileğiyle!
Sıcacık sevgiler sana!

Bir Dilim Düş dedi ki...

Süper bir pastaymış bayıldım, ellerine sağlık.

Sevgiler,
Evren

anneminkizıyim dedi ki...

hiim cok güzel bir pasta harika olmus, sevgiler....

anneminkizıyim dedi ki...

hiim cok güzel bir pasta harika olmus, sevgiler....

Unknown dedi ki...

Canım muhjteşem bir pasta ellerine sağlık çok cici yiyenlere afiyet olsun öptüm...

PASTASEHRİ dedi ki...

Sibelciğim çocuklar bayılmışlardır eminim.ellerine sağlık ne kadar güzel olmuş. cıvıl cıvıl ve neşeli kardan adamlar.bende çok sevdim. güvercinlerle birlikte sokka kedilerinide unutmayalım nolur. her akşam yemek artıklarını bir kaba koyup çöpün kenarına bırakmak inanının hiç z or değil. ve bir hayat kurtarabilirisniz. bu soğukta ve karlar altınad hayvanların yiyecek bulmaları imkansız bizlerin yardımı olmadan. duyarlılığın için kendi adıma teşekkür ederim canım
sevgilerimle
Funda

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Sibelciğim harikasın... Kardan adam ailesi çok şirin... Yeniyıl akşamı için bende ganaşlı pasta yaptım ama iş süslemeye gelince orda kaldım... Zaten vakit de yoktu...

Yeni yıl sana ve ailene sağlık,mutluluk ve huzur getirsin... Ellerine sağlık... Sevgiyle...

Selcen Şenocak dedi ki...

Bende kartopu oynamayı özledimmmmm.

Ellerine sağlık canım pasta nefis görünüyor.

Mutlu yıllar...

Betül İnce dedi ki...

Sibel'ciğim,

Figür ustası oldun. Çok güzel, ellerine sağlık. Biz de balkonu ekmekle dolduruyoruz ama ben de serçeleri yakalayamadım bir türlü.

Öpüyorum.

şeker pasta dedi ki...

Sibel kardan adam ailesi süper olmuş.
Ellerine sağlık...

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Sibel, harika bir pasta olmus, cok guzel gorunuyor.

Sevgiler...

zarpandit dedi ki...

kardanadamın arkadaslıgı pastası diyeyim ben buna:)))

Lezzet Gemisi dedi ki...

OY OY OYYY... ÇOK ŞEKERRR OLMUŞŞ. ELLERİNE SAĞLIK CANIM.

Gönül dedi ki...

hayatım süpersin yaa ne güzel pastalar bunlar bayıldım ellerine sağlık....öpüyorum sevgilerimle

Düşler Mutfağı - Butik pasta, Kurabiye ve Cupcake dedi ki...

Çok güzel olmuş bu pasta tam çocuklara göre...Ellerine emeğine sağlık, harika Sibelciğim...

Sevgiyle kal,

Disalce dedi ki...

ben daha kar mar göremedim..çok özledim...ankaranın karınıda bilirim...pek güzel yağar....

bende benim kıza bazen okula çabuk git derim..peşindende yavaaaşş diye bağırırım....bu çelişki niye dimi...

ellerine sağlık pastan çoook güzel görünüyor...

keşke dağılmış haliylede koysaydın....kurabiye evini...görmek isterdim...bazen bloglarda böyle kazaları görmekde ayrı güzellik katıyor...

sevgiler canım...

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Sibelciğim, kurabiye ev için geçmiş olsun canım. O fotoğraf olayı nemenem bişi iyi biliyorum. İnsanlar yemek için beklerken tam 1 saat başında foto için uğraşan bir tip :) pasta yapımından da uzun sürüyor, yapmak bir sanat, fotoğraf ayrı bir sanat :) 2 sanat birden gerçekleştirilince tadacaklara beklemek düşüyor hayatım :)
Sevgiler..

MMO dedi ki...

Sibelcimmmm
Pastan harika olmuş! Çok sevimliler, karlar harika, kardan adamların kıyafetleri, önlerindeki küçük hediyeler de çok güzel görünüyor.
Sibelcim, daha önceden konuşmuş muyduk hatırlamıyorum ama benim muhabbet kuşlarım var.Ama sadece evdeki kuşlarımı değil, dışarıdaki kuşları da çok seviyorum.İŞte ben de bu yüzden pencere pervazına ekmek koyuyorum zaman zaman veee videolarını çektim geçen gün. Sen böyle yazınca, ben de blogda videoyu yayınlıyorum birazdan..
Çok öpüyorum canım..
Sevgiler :)

meleginmarifetleri dedi ki...

Sibelcim pastaların harika oluyor sen baya bi profosyönel oldun bence ellerine sağlık blogşörüm benim.
Öptüm seni bay

instagram hesabım: @serzincan

Related Posts with Thumbnails