4 Nisan 2008 Cuma

ERZİNCAN ÇORBASI

Uzun zamandır yayımlamayı istediğim ama bir türlü yapıp da fotoğraflayamadığım bir tarif bu: ERZİNCAN ÇORBASI. Bu çorba bizim aile çorbamız, soyadımızı taşımasının yanı sıra eşimin babaannesinden süregelen (daha öncesini ben bilmiyorum...) geleneksel bir lezzettir de diyebilirim. Tarifi babaanneden öğrenmek kısmet olmadı bana, haladan öğrendim... Uzun zamandır yapmadığımdan spontan bazı değişiklikler de yapmış olabilirim...
Bu çorbayı Lamanın Çorba etkinliği için yapmayı planlamıştım, hem de etkinliği gördüğüm ilk günden beri...

Zaten çok istediğim, yapacağım pastayı bile tasarladığım halde pastakolik etkinliğine katılamamıştım, son gündü ama hasta hasta o pastayı yapmama imkan yoktu. Sevgili arkadaşlarımın Diyet etkinliğine de yetişememiştim...Bari aile çorbamızı yapayım da çorba etkinliğine katılayım dedim...Bi koşu eksik malzemelerimi aldım çorbayı yaptım, fotoğrafını çektim, yazısını yazmaya başladım...link vermek için Lama'nın sayfasını açtım ki...Ohooo ben günleri karıştırmış olmalıyım ki Lama kapanış konuşmasını yapmış bile:-(( Üstelik bir Erincan çorbası daha var... (gerçi baktım tarifler farklı, herkes kendi yorumunu katıyor yemeğine) Ben de bıraktım yazmayı...
Araya bir pasta (fotoğraflanamamış), bir kurabiye, bir de yalancıktan parfe (tarifi yakında gelecek...) girdi...
Bu arada hastalığım yanımda içilen sigaraları engelleyemediğim için larenjite dönüştü:-((
Ben de bir zamanlar sigara içiyordum, ama sigaradan rahatsız olan veya hasta olan kimsenin yanında içmemeye özen gösterdim hep...Sırf eşim sigardan nefret ediyor diye içtiğim seneler boyunca evde bir kere bile sigara içmedim. Özgürlük kavramını başkalarını rahatsız edecek derecede serbest davranabilmekle karıştırmamak lazım...

Şu anda sesim hiiiiç çıkmıyor. Hatta biriyle telefonla konuşmaya kalksam, hasta olduğumu bilmeseler kesin beni fısıltıyla konuşan telefon sapıklarından sanacaklar...Durumum evde de genel bir sessizliğe sebep oldu...Ben sesimi yormamak için ve de zaten ancak o kadar çıktığından fısıltıyla konuşuyorum... baktım çocuklar da bana fısıltıyla cevap vermeye başlamışlar, ama farkında bile değiller:-)))) sanki benim kulaklarım da sesten rahatsız oluyormuş gibi ben fısıldadıkça onlar da fısıldıyor:-)))) Çok güldüm hallerine. "Size noluyor, siz niye böyle konuşuyorsunuz?" deyince farkettiler, onlar da kendi hallerine gülmeye başladılar...
Malum rejimdeyim, baktım salatalık bitmiş...eşimi aradım gelirken alsın diye...Ama bende ses çıkmıyor, telefonda fısırfısır salatalık diyen bir ses...hani korku filmlerinde fısıltıyla konuşan telefon sapıkları vardır ya, aynen o hesap...Akşam boyunca eşim fısıltıyla ve biraz da heceleri uzatarak, "salatalıııkk...salatalıııık" diye eğlendi benimle:-)))
Konuşmayı ziyadesiyle seven ben, sesim çıkmayınca kendimi yazmaya verdim, ama yeni tarif ve resimler eklemeye gücüm yetmedi...Zaten resimleri ve taslak yazısı hazır olan çorbayı yayımlayayım bari dedim...Bir başladım yazmaya, ooo konuşamayıp içimde biriktirdiklerimi tıkır tıkır döşenmişim... Halim olsa neler yazacaktım kim bilir:-)) Neyse, bundan sonra daha keyifli haberler veririm umarım...
Eh, artık çorbaya geçmenin zamanıdır...
Malzemeler:
  • 100 gr. kadar yağsız kıyma
  • 1 yumurta
  • 1 limonun suyu
  • 3-4 yemek kaşığı yoğurt (tepeleme)
  • 4-5 diş sarmısak
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 3 yemek kaşığı un
  • 1 lt. su (az gelirse ilave edilebilir)
  • Tuz
  • Karabiber
  • Tereyağ
  • Nane
  • Biraz spagetti makarna (dereotu demeti kadar, tuhaf bir tanımlama oldu ama göstermeden başka türlü de tanımlayamadım:-))) Makarna yerine erişte de kullanılabilir ama özellikle yarım paket pişirilmiş makarnanın kalanı 2-3 sefer çorba için kullanılabilir, demek ki yarım paket makarnanın yaklaşık 1/3 ünü kullanıyoruz:-)))

Kıymaya sadece tuz ve karabiber ilave ederek nohut büyüklüğünde toplar yapıyoruz. Kıyma toplarını birbirine yapışmaması için un koyulmuş tabağa koyuyoruz ve arada tamamen una bulanmaları için tabağı sallıyoruz. Suyu kaynatıyoruz, yarısını bir tencereye boşaltıp,suda açtığımız 1 kaşık salçayı ekliyoruz, elenerek fazla unundan arındırılmış köfteleri, 2-3 cm. olarak kırdığımız spagetti makarnayı bu suda haşlıyoruz. Diğer tarafta derin bir kapta tabakta kalan unu, limon suyunu, yumurtayı ve yoğurdu boza kıvamına gelene kadar karıştırıyoruz, içine ezilmiş sarmısağı ilave ediyoruz.

Makarna pişme kıvamına geldiğinde kaynamakta olan suya bu karışımı azar azar dökerek ilave ediyoruz ve karıştırıyoruz. Kalan kaynamış suyu da ilave ediyoruz. 1-2 taşım daha kaynattıktan sonra, bir tavada erittiğimiz tereyağında naneyi yakıp çorbanın üzerine çozurdatıyoruz. Böylece ilk çorba tarifimizi de eklemiş oluyoruuz.

Afiyetler olsuuuun.

Not: Bana geçmiş olsun dileklerini ileten ve yorumlarıyla moral veren herkese çok teşekkür ederim

17 yorum:

HULYA dedi ki...

Sibelci�im
bu sat�rlar� sana izmir d�ndan bir internet kafeden yaz�yorum.�ncelikle �ok �ok ge�mi� olsun diyorum can�m.
�orban ise �ok nefis g�r�n�yor.Ellerine sa�l�k.Sevgi ve selamlar g�nderiyorum

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Sibelciğimmm çok geçmiş olsun....

Yazını okurken biraz güldüm... Evdekilerinde sana fısıltıyla cevap vermeleri çok hoşuma gitti doğrusu :)

Senin aile geleneği haline gelen çorbada benim nohutlu köfteli çorbayı andırıyor ama burda
terbiye yapılıyor gibi...

Ellerine sağlık...

Sıcacık sevgiler...

Adsız dedi ki...

gecmis olsun canim
sen uzme kendini etkinlikler pek bitecek ibi gorunmuyor:))
bidaki sefere katilirsin

corba nefis olmus olsa da yesem :))
ellerine saglik canim

www.yenitadlar.blogcu.com

sevimin sayfasi dedi ki...

cok gecmis olsun canim benim
ben bi erzincanli olarak senin corbana hayran kaldim cok lezzetli olmus, ailecek cok severiz...
ellerine saglik güzelim benim

Adsız dedi ki...

SELAM CANIM..ÇOK GEÇMİŞ OLSUN....ERZİNCANLI BİRİ OLARAK MEMLEKETİMİN MEŞHUR ÇORBASINI BURDA GÖRMEK BENİ ÇOOK MUTLU ETTİ..ELİNE SAGLIK ARKADAŞIM...BU ÇORBADAN İÇTİNMİ ÇABUCAK İYİLEŞİRSİN.....SEVGİLER.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Sibel,
Öncelikle çok geçmiş olsun.
Sigara konusu çok kötü,hele içmeyenlerin içenlerin yanında pasif içici olarak zehirlenmesi yok mu,çok üzülüyorum bu durumda kalanlara.
Çok şükür eşim biz evlendikten 2 ay sonra sigarayı bıraktı ve 21 yıldır ağzına sürmüyor.
Çocuklarım misafir sigarası dışında hiç sigara dumanı solumadılar.
Darısı diğer içenlerin başına....
Bu arada çorban nefis görünüyor,ellerine sağlık.
Bende bu çorbayı erişteyle sık sık yaparım.

TATLI DİYAR dedi ki...

ah canım ortim benimmmmmmmmmmmmmm
ay çok üzüldüm yaaaaaaaaa
çok geçmiş olsun canımmmmm
rabbim acil şifalar verir inşallah
sende kendine çok dikkat et emi
çorbada süper bir gün senin için deniyeceğim bu çorbayı hehe
sizin çorba yaaaaaaaaa
ellerine sağlık canım
çok çabuk iyileş tamammı
öptüm seni
bol bol sağlık dilerim

Adsız dedi ki...

Canım Sibelim çok çok geçmiş olsun

çorban bir nefis biliyorum bu taıd

ellerine sağlık
sevgilerrr kocamann

keskinli dedi ki...

selam canim
ellerine saglik biliyorsun bende yapmistim ama seninki daha degisik olmus benim ögrendigim teyzede öyle yapmiyormus birde seninkini denerim artik ellerine saglik sevgiler öptüm iyi pazarlar

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Sibel'im çok geçmiş olsun, inşallah bir an önce düzelirsin..Canımcım, çorbana bayıldım, çorba yemeklerin kralı bence :)) Makarna hariç bizim Erzurumun yoğurt çorbasına benziyor, mutlaka deneyeceğim..Ellerin dert görmesin canımcım,
Öpüyorum..

Selcen Şenocak dedi ki...

Canım arkadaşım çok üzüldüm geçmiş olsun. Bende seni merak ediyorum kaç gündür bakıyorum yoksun:)

Çorba nefis görünüyor ellerine sağlık.

Sevgilerimle iyi haftalar...

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Canım Sibel'ciğimmmm,

Geçmişler olsun birtanem, bir an önce düzelmen dileğiyle....

Bu çorbayı Erzincan'lı bir arkadaşın anneciğinin ellerinden tatmıştım ve çok sevmiştim ama tarifini alamamıştım, şimdi biliyorum artık sayende:)))

Ellerine sağlık,

Sımsıcak sevgiler...

MİNELİ dedi ki...

Canım öncelikle çok geçmiş olsun.Bu aralar bana hastalık deyince çok kötü oluyorum.Gerçi ben hastanede çalışıyorum ama nedense tuhaf oluyorum işte bende oğlumla birlikte yaklaşık 2 haftada ancak kendimizi toplayabildik.Sana tekrar geçmiş olsun en kısa zamanda sağlığına kavuşman dileğiyle.Ellerine sağlık çorban harika olmuş.Olsada şimdi içsek görüşmek üzere sevgilerimle.

şengül dedi ki...

sibelcim çok geçmiş olsun umarım en kısa zamanda sigarayı bırakırsın çorban çok güzel olmuş eminim tadıda öyledir afiyet olsun

rümeysaninrüyasi dedi ki...

günaydınn canım ne oldu ya hastamı oldun çok geçmiş olsun canım ellerine sağlık sevgiyle sağlıkla kal

Lezzet Gemisi dedi ki...

YATILI MİSAFİRİM OLMASI NEDENİYLE 5 GÜN SİZLERLE OLAMADIM. ÖNCELİKLE ÇOK GEÇMİŞ OLSUN CANIM. UMARIM ŞİMDİ ÇOK DAHA İYİSİNDİR. BU ENFES ÇORBA SANA DOPİNG OLMUŞTUR. ELLERİNE SAĞLIK.

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar,
canim hala iyilesmedinmi yaa, ayy sana iyi bakmiyor evdeki aile bireyler galiba. Ya canim, biraz vitamin falan al, bu yilki grip virusu herkesin bogazina sesine saldirdi, burda da cok hasta var. Allahim saglik sihhat versin, sanada tekrar gecmis olsu, aile corbaniz da harika, bol bol ye sifa niyetine, insallah en cabuk zamada iyilesirsin, sevgiler...

instagram hesabım: @serzincan

Related Posts with Thumbnails