18 Şubat 2008 Pazartesi

MİS GİBİ BEYAZ EKMEK VE SOBELERİM


Yeni blogumun hazırlıkları, çocukların okul telaşı falan derken sobe cevaplarım çok gecikti. Üç arkadaşım beni sobelemiş...Sevgili arkadaşlarım Yaren, Bilun ve Seda’dan geciken cevaplar için özür diliyorum...
Cevaplarıma geçmeden önce Yaren’e söz verdiğim üzere beyaz ekmeğin tarifini veriyorum, bu tarif şimdiye kadar beni hiç utandırmadı, korkmadan deneyebilirsiniz.

Malzemeler;
1 + 1/8 cup su (oda sıcaklığında olacak)
2 yemek kaşığı zeytinyağ
3 cup un (1 cup tam buğday unu +2 cup beyaz un da kullanılabilir)
2 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1+1/4 tatlı kaşığı instant maya

Malzemeler sırayla makineye konur, temel ekmek programında kabuk rengi orta ayarlanarak pişirilir, ev misss gibi ekmek kokutulur, afiyetle yenir. Afiyet olsuuun.
















Gelelim cevaplara, önce Bilun ve Yaren’in sobelerinin cevapları...

Gerçekleşmesini istediğim şeyler...

1. Çocuklarımın başarılı, özgüven sahibi, kendine yetebilen bireyler olarak yetişmeleri.
2. Yeni evimin dekorasyonunun bir an önce ve hayal ettiğim şekliyle tamamlanması.
3. Pastacılık eğitimi almak
4. Yapmaktan zevk aldığım şeylerin işim haline gelmesi, mesela dostlarımı ağırlayabileceğim sıcacık, lezzet kokan bir kafenin sahibesi olmak.

Hemen yapabileceğim halde yapmayı neden beklediğimi bilmediklerim...

  1. Tariflerimin yazılarını tamamlamak,
  2. Koştur koştur aldığım ama henüz okuyamadığım kitaplarımı okumak,
  3. Bilgisayarımın içindekileri (hem evde hem işte) bir düzene sokmak,
  4. Biriken ütüyü bitirmek ki, düşüncesi bile yoruyor,
  5. Her açtığımda biran önce düzenlemeye karar verdiğim çekmecelerimi düzenlemek,
  6. Her tartıya çıkışımda karar verdiğim halde başlayamadığım rejime ve spora başlamak,
  7. Yeni bir puzzle alıp yapmak


Ooooo yazdıkça arkası geliyor, ben hayatı sürekli erteliyormuşum meğer…


Bir daha dünyaya gelmiş olsam , seçme şansım olsa...


1. Daha erken çocuk sahibi olurdum, genç yaşta daha sabırlı oluyor insan.
2. Zamanında hiç istemediğim halde şimdiki aklım olsa tıp veya mikrobiyoloji okurdum.
3. Annemle daha çok vakit geçirir onu daha az üzerdim.
4. Kendi işimi kurardım, ki bunun için hala geç değil…

Şimdi de sevgili Seda’nın sobesine verdiğim cevaplar;

Yapmak isteyip de yapamadıklarım...


1. Fotoğrafçılık kursuna gidip kendi fotoğraf sergimi açmak,
2. Seslendirme eğitimi alıp, özellikle çizgi film seslendirmesi yapmak,
3. Kimsesiz bir çocuğun okumasını sağlamak, belki ilerde bu gerçekleşebilir.


Hayattan keyif aldığım şeyler...


1. Çocuklarımla boğuşup oynamak
2. Hiç rahatsız edilmeden elimde kahvem veya çayımla kitabımı okumak
3. Sinemaya gitmek
4. Görenlerin vereceği tepkileri merak ederek pasta yapıp süslemek
5. Pasta yemek :-)
6. Puzzle yapmak
7. Yeni giysiler satın almak, ama bunu kilo verene kadar erteliyorum :-(
8. Karın yağışını ve balkonuma attığım ekmekleri didikleyen serçeleri seyretmek.
9. Çocuklarımla kartopu oynayıp kardan adam yapmak.
10. Yalnız başıma araba sürerken müziğin sesini açıp avaz avaz şarkı söylemek.



Eh bu kadar yeterli sanırım. Ben kimseyi sobelemiyorum, zaten cevaplarım geciktiği için sobelenmeyen kalmamıştır herhalde…

7 yorum:

TATLI DİYAR dedi ki...

canımmmmmm
inşallah bütün dileklerin seni şaşırtacak kadar iyi bir şekilde gerçek olur
hayatım ben inanıyorumki
sen gayet sabırlı bir annesindir
ve harika, annesini üzmeyen bir evlatsındır
cevaplar için ve çok güzel yorumların için teşekkür ederim
bende bir kez daha hoşgeldin diyorum hem bloger a hemde benim hayatıma canım iyi ki varsın
öptüm seniiiiiiiiiii

EZGi :)) dedi ki...

sibelcim ekmek süper olmuş.çok yakında ekmek makinem geliyor insallah.gelir gelmez deneyeceğim.ellerine saglık canım benim kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

selamlar sibelim,

ayyy cok tskler canim hemencik eski sayfana giridm blogcu sayfana ve baktim seker hamurlu pastana, sende uygulamissin ayse yamanin tarifini...

persembe aksami seker hamuru hazirlicam cuma ise pastayi yapicam, persembe aksami baslamadan önce iyicene senin ve aysenin tarifine bakicam ve yapicam :))

ay insaALLAH olur, handemin dogum günü varda 10 yasina gircek, bugün hem barbiyi hem tüm malzemeleri aldim, barbie pasta yapicamda :))

canim beyaz marshmallowlari aldim bile hem evde gida boyasi var... kirmizi yaparim diye düsünüyorum barbinin etegi kirmizi olur :))

ayyy insaALLAH hevezli oldugum gibi güzel olur o pastam...

hayirlisi...

sag ol düsüncen icin canim ve beyaz ekmegin icin ellerine saglik canim,

hoscakal

Adsız dedi ki...

merhaba toplantıya bende katılamadım ogün çalışıyordum geç oluncada gidemedim. yeni blogun hayırlı olsun bundan sonra buradan takip ederim kolay gelsin
http://sibelinmutfagi.blogcu.com/

Lezzet Gemisi dedi ki...

CANIMM. EKMEK SÜPER OLMUŞŞ. ELLERİNE SAĞLIK. HOŞLUKLARLA DOLU BİR GÜN DİLERİM CANIM. SEVGİLER...

Minik Kus dedi ki...

Sibel, yorumun icin cok tesekkur ederim. Elbetteki 1 gun gec gonderebilrisin tarifini. Email gonderip de benden cevap gelmezse bloguma yorum olarak da tarifini yayinladigini yazabilir misin? Esine mutlu yillar diliyorum seninle birlikte tabi ki de :)

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canim, burada ekmeklerin cogunun icine yiyemiyecegimiz katki maddeleri eklediklerinden, ben birazda mecburiyetten hep kendim yaparim ekmeklerimizi, misss gibi olmus seninkide..

Hayirli Cumalar ve akabinde cok güzel bir haftasonu tatili dileklerimle...

baharhabercisiyim.blogcu.com

instagram hesabım: @serzincan

Related Posts with Thumbnails