30 Temmuz 2008 Çarşamba

ÇİN TAVUĞU VE MISIRLI PİLAV


Uzun zamandır pasta, kurabiye işlerine kaptırmış gidiyorum. Hava sıcak da olunca yemek tarifleri hepten ihmal edilir duruma geldi. Ben de eski blogumda Dünya mutfağı etkinliğine gönderdiğim bir tarifin buradaki yerini alması gerektiğine karar verdim.
Bu tarif uzun zamandır yaptığım ve zevkle yediğimiz bir tarif.

Çin tavuğunu çeşit çeşit yapanlar var. Ben bu tarifi 10 sene kadar önce bir aşçıdan almıştım. Tarife gelince;
Malzemeler:
1 kg ince tavuk göğsü
2 yemek kaşığı mısır nişastası
3 yemek kaşığı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı köri
4 yemek kaşığı soya sos
1 adet kabak
1 adet havuç
1 yemek kaşığı susam
1 yumurta akı
tuz, karabiber

Hazırlanışı; Tavuk göğsü ince şeritler halinde doğranır. Nişasta, yağ, soya sos, yumurta akı, köri, tuz ve karabiber karıştırılır, bulamaç haline getirilir. Doğranan tavuk göğsü bu karışımın içine konulur karıştırılır ve dinlendirilir. Daha sonra tavuklar kavrulur, tavukların rengi beyazlayınca 1 kaşık susam katılır, kavurmaya devam edilir.

Kabak ve havuç ince uzun rendelenir, tavukların pişmesine yakın ilave edilir ve 5-10 dakika daha kavurulur.
Mısırlı pilav için uzun uzun nasıl pilav yapıldığını anlatmayacağım, merak etmeyin:-))))
Ben pirinci kavurarak yaparım pilavı, konserve mısırı da pirinci kavurup suyunu koyduktan sonra ilave ediyorum. Özellikle çocuklar bu pilava bayılıyor.
Afiyet olsuuuuuun.

11 yorum:

ahsapboyaci dedi ki...

merhabalar arkadaşım bloğunu gerzdim ve çok beğendim eline sağlık banada beklerim

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
Tavuk göğsü ile çeşitli tarifler denemiştim.Kullandığın malzemelerin çoğunu kullanmamıştım.Bu nedenle tarifini bu hafta yapıp deneyeceğim.Eminim ki tadıda görüntüsü gibi güzel olacaktır.Emeğine sağlık.
Sevgiyle kal.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Mısırlı pilav mı dedin Sibelciğim... Bayılırım ben mısıra, mısırlı pilava... Tavuk da yanına çok yakışmış... Ellerin dert görmesin... Sevgiler...

meleginmarifetleri dedi ki...

Süper olmuş bu tavuk bence ellerine sağlık sibelim.
Sevgilerimi yolluyorum öptüm bay.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

selam soyisimdaşım:-) yemek enfes,ellerine sağlık,mısırlı pilav çok iyi,ben de deneyeceğim,afiyetler olsun.sevgiler

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ohhhh ohhhh ohhhh Sibelciğim sen bayağı döktürmüşsün :))) Arayı kapatmışsın valla ellerine sağlık canım. Yola çıkadan ara beni tatlım bekliyorum.

Sevgiler,
Evren

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Enfesss bir şey bu ikili enfesss...

Ellerine sağlık canım,

Sımsıcak sevgiler, öptüm.....

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar sibelcigim, ellerine saglik ikiside nefis görünüyorlar. Cin tavugunda nefis bir lezzete benziyor, tarifin harika denemek isterim, sevgilerimle....

MMO dedi ki...

Ay harika olmuş Sibelciğim,
Ellerine sağlık. Ben de böyle yemeklere bayılırım.Bu arada bir süredir blogunu ziyaret edememiştim. Döktürmüşsün yahu! :)

Gelecek hafta minik bir blogcu buluşması yapalım diyorum. Müsait olursan süper olur. Çok öpüyorum canım.. :)

Yaren dedi ki...

Ben geldiiim,Sibel ablacim nefis bir menü ellerine saglik canim.Ben cinlerin makarnasina ve pilavina mayilirim.Makarnali veya pilavlu tavuk cok lezzetli oluyor.Bu tarifide cok sevdim mutlaka yapmak isterim.Tasindigim dan dolayi kimseleri ziyaret edemedim,internet te zaten yeni baglandi.Artik bundan sonra insal yine sayfalrinizi aksatmandan ziyaret etcem.Sevgilerimi biraktim sana canim,öpüldün:)

EZGi :)) dedi ki...

sibelcim tavuk süper görünüyor mutlaka denenecek ellerine saglık hayatım kocaman öptüm

instagram hesabım: @serzincan

Related Posts with Thumbnails