1 Mart 2008 Cumartesi

AYIN ŞEFİ VE KREMALI ARMUT TATLISI (ARBİTA)





İşşşte bir ayın şefi etkinliğinde daha birlikteyiizz…Çikolata, armut ve kırmızı biberrr…(ayy kendimi televizyonda program sunucusu gibi hissettim:-))…Uzun süredir bu üçlüyü ne şekilde bir araya getirebilirim diye düşünüyordum, kafamda da şekillenmeye başlamıştı ki kızım farklı ilavelerle kafamı karıştırdı…Ben de hepsini denemeye karar verdim, temel olarak tek tarif üç sunum gibi oldu…Ahh bi de doğru dürüst bir makinem olsa da güzel fotolar çekebilseydim :-(

Tarifimiz bir çeşit armut tatlısı…ARMUT, KIRMIZI BER,ÇİKOLATA: ARBİTA


Malzemeler:

  • 4 armut

  • 1 su bardağı şeker

  • 2 su bardağı su

  • 2 yaprak milföy hamuru ( bu 4 adet için tamamı milföylü yapılacaksa 4-5 yaprak)

Kreması için;


  • 1 paket vanilya

  • 2 su bardağı süt

  • 2,5 yemek kaşığı mısır nişastası

  • 25 gr. margarin

Çikolata sosu;

  • 100 ml sıvı krema

  • 80 gr. bitter çikolata

  • ½ çay kaşığı toz kırmızı biber

    1. seçenek kızımın isteğiydi… armutların kabukları soyulup küp küp doğranır, su ve şeker karıştırılarak armutlar haşlanır, süzülüp bir kaba alınarak ılımaya bırakılır…
    Kremanın tüm malzemesi karıştırılarak muhallebi gibi pişirilir, kaynamaya başlayıp koyulaşınca ocaktan alınır ve mikserle 1 dakika çırpılır.
    Mini kek kalıpları yağlanarak milföy hamurları yerleştirilir, puf puf kabarmasınlar dile çatalla delikler açılır. 175 ◦C’de hafif pembeleşene kadar pişirilir. Pişen hamurlar kalıplardan çıkarılıp soğumaya bırakılır.

Krema armut parçaları ile karıştırılır. Karışım milföyden kalıplara doldurulur.
Çikolata sos için krema ısıtılır (kaynatmadan sadece ısıtılacak) ocaktan alınıp içine parçalanmış bitter çikolata ve kırmızı biber ilave edilir hızlı hızlı çikolata eriyene kadar karıştırılır. Ilındıktan sonra kremanın üzerine çikolata sos dökülür.


2. seçenek için armutların kabukları soyulur ikiye kesilerek çekirdekleri çıkarılır ve hafifçe içi oyulur, şekerli suda haşlanır. Krema hazırlanarak haşlanan armutların içine koyulur ve üzeri çikolata sos ile süslenir.

3. ve son seçeneğimizde ise armutlar soyulduktan sonra alt kısmından oyularak çekirdekleri çıkarılır ve dolma yapar gibi içi biraz daha oyulur, şekerli suda haşlanır. Hazırlanan krema armutların içine doldurularak armutlar tabağa yerleştirilir ve üzeri çikolata sos ile süslenir.

Armut şekerli suda haşlanarak tatlandırıldığı için kreması şekersiz, kaymak tadında oluyor ve biberli çikolata sosun bu tatlıya bu kadar yakışacağını ben bile tahmin etmemiştim, süper oldu, süpeerr. Ev halkı çok beğendi, gerçi oğlum bitter çikolatayı sevmediğinden biraz mızırdandı ama kızım kahvaltı da bile yedi:-)

Hadi bakalım yorumlarınızı bekliyorum, beğendiniz mi, en çok hangisini beğendiniz…e beğendiyseniz niye oy vermiyorsunuz… e hadi amaaa etkinlik logosuna tıklayıp oylama sayfasına…ya da önce tarifi deneyip afiyetle yemeyi mi tercih edersiniz??? Afiyet olsuuunnn…

24 yorum:

Adsız dedi ki...

harikasin arkadasim
resimlere bakmaya doyamadim sunum ve goruntu super
ellerine emegine saglik
ama papatya kurabiyelerinden birtane almadan gitmiycem:))vitrine süs olarak koyacam:)

www.yenitadlar.blogcu.com

Baharcicegi dedi ki...

Üc tarifinizde birbirinden güzel olmus,cikilotali armut hem hafif hemde kalorisi az bir tatli olmus,sunumda sahane elinize saglik

Adsız dedi ki...

emeğine sağlık kardeşim harika yapmışsın iyi hafta sonları

Adsız dedi ki...

ya canım harikasın valla ben düşündüm bulamadım biberli birşey çokgüzel olmuş görüntülerde harika ben şimdiden tebrik edeyim ayın şefini tebriklerrrrrr

Adsız dedi ki...

hepsi biribirinden harika üç şekil olmuş mutlaka denemek isterim en çok 1. sunumu beğendim
ellerine sağlık
sevgiler

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Sibel'ciğimm,

Bunların üçüde birbirinden şık olmuşşşş..... Bayıldım canım, ellerine sağlık,

Kocaman, sımsıcak sevgiler....

. dedi ki...

NEFISSSS YEMEDE YANINDAYAT DENILENLERDEN OLMUS CANIM BENIM:)))
IYI PAZARLAR DILERIM.

Yaren dedi ki...

Sibel ablacim süper yapmisin,ne güzel süslemisin.Seni simdiden ayin sefi ilan ediyorum,sen benim sefim ol canim:))))Cok begendim,senden de baska bir sey umulmazdi ablacim,ellerine saglik,sevgiyle kal.Özlettin kendini haberin olsun,öptüüm.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Sibel'ciğim hepsi birbirinden guzel canım.Kucak dolusu sevgiler.

Lezzet Gemisi dedi ki...

HEPSİ BİRBİRİNDEN ŞAHANE VE İŞTAH KABARTICI. ELİNE, EMEĞİNE SAĞLIK CANIMM. İYİ PAZARLAR DİLERİM.

Eya dedi ki...

Sibelciğim...ellerine sağlık.Çok şık bir sunum olmuş.Sevgiler

zehra

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

canım hepsi birbirinden süper görünüyor ellerine sağlık
sunumun çok şıkk

sevgiyle kal
mutlu hayırlı haftalar

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık değişik bir tarif olmuş ben de katılmak istiyorum bu etkinliklere ama yeterince cesaretli değilim diye düşünüyorum sevgiler

şengül dedi ki...

sibelcim ellerine sağlık senin şu süsülemene bayılıyorum canım çok güzel olmuş armut tatlısı

sevdamavisi dedi ki...

Sibelciğim,
ellerine sağlık çok şık bir sunum yapmışsın. bu kadar zor bir üçlüyü kullanarak böyle güzel bir tarif ortaya çıkarmak maharet ister.
ankara buluşması ile ilgili ben de arkadaşlardan fikir beyan etmelerini istedim hem saat hem yer konusunda. ama genelde biz uyarız demişler. ama ben hep birlikte karar vermek istiyorum herkesin içine sinsin. hem ne tarz bir yer istendiği konusunda anlaşmamız ve rezervasyon yaptırmamız gerek. sevgiler canım.

Adsız dedi ki...

canım tekrar ben geldim
diet etkinliğine tarif verdim beklerim

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık hayatım nefis olmuşlar
kaocaman öptüm seni
by

HULYA dedi ki...

Sibel'ciğim,
harika bir tarif ve çok da şık bir isim bulmuşsun.Hemen oyumu kullanmaya gidiyorum.Önceden kaydım var zaten.İnşallah başarılı olursun canım.ellerine sağlık.Sevgiler

Adsız dedi ki...

♥ Kimsesiz zamanların yalnızlığında,aydınlık diyarların masalsı görüntülerinde,küçük bir çocuk yüreğinin annesine olan sevgisi değerinde bir merhaba dostum nasılsın.
www.karabiberinmutfagi.blogcu.com

Adsız dedi ki...

varya bayıldım ben bu görüntülere.. ellerinize sağlık. çok güzeller..

emineninemekleri dedi ki...

Sibelcim, canim kiz bu ne güzel sey böyle. Inan süs gibi olmus insan yemege kiyamaz, ellerine saglik canim.

Görüsürüs............
Emine

uygarimizlahayat dedi ki...

Ayyyyy güzel foto makinasına ne gerek var, bu güzellik flu dahi görünüyor, harikaaaaaaaa olmuş ellerine sağlık, tablo gibi valla...

İlker Ergin dedi ki...

sibel cim harika.armutlara resmen hayat vermişsin.harika olmuş.ellerine sağlık canım.bu arada 10 nisan da ankaradayım.pasta ve kurabiye siparişim canım.görüşürüz inşallah.sevgiler.

Alev dedi ki...

Sibelcim

Bu harika tariflerin ile acik ara Mart ayinin sefi oldun canim. Seni cok tebrik ediyorum. Ellerine saglik.

Sevgilerimle

Alev

instagram hesabım: @serzincan

Related Posts with Thumbnails